قوانین و مقررات

 

قوانین و شرایط استفاده از خدمات فروشگاه اینترنتی آتیه سازان مهر اقتصاد

با تشکر از اعتماد شما کاربر گرامی در خصوص استفاده از سایت اینترنتی آتیه سازان مهر اقتصادکه از این پس جهت اختصار آتیه کالا نامیده می شود، خواهشمند است موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات این سایت، ملاحظه فرمائید.

 

* ورود کاربران به سایت آتیه کالا، ثبت سفارش و استفاده از خدمات ارائه شده در این فضا یا برنامه‌های منتشر ‌شده توسط این سایت به معنای آگاهی از شرایط، قوانین و مقررات استفاده از این خدمات و پذیرفتن آن می‌باشد.

* ورود کاربران به سایت آتیه کالا، ثبت سفارش و خرید کالا به صورت اقساط به منزله آگاهی و پذیرفتن شرایط، قوانین و مقررات فروش اقساطی کالا و همچنین نرخ سود و نحوه سپردن تضامین به این شرکت می باشد.

 

مالکیت معنوی
کلیه حقوق مادی و معنوی وب سایت آتیه کالا و نشانه تجاری آن متعلق به شرکت آتیه سازان مهر اقتصاد (سهامی خاص) به شماره ثبت 500860 می باشد.

قوانین عمومی
کلیه اصول و رویه‏‌های فروشگاه اینترنتی آتیه کالا منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است بنابراین توجه داشته باشید هر گونه استفاده از سایت آتیه کالا که مطابق قوانین موضوعه کشور از قبیل قانون جرائم رایانه ای و قانون مجازات اسلامی رفتار یا عمل مجرمانه محسوب گردد ممنوع می باشد.
- در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و خدمات فروشگاه اینترنتی آتیه کالا تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی خواهد شد و استفاده شما از سایت به معنی توافق و پذیرش هرگونه تغییر می باشد.

تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات فروشگاه اینترنتی آتیه کالا اقدام می نماید. همچنین از آنجا که آتیه کالا یک وب ‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به هر منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.

تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان
محصولات ارائه شده در وب‌سایت از شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه می‌گردد و یا حسب همکاری برخی فروشندگان با آتیه‌کالا، محصولات خود را به ‌واسطه این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. بنابراین مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان محصولات است.
- همچنین اطلاعات و مشخصات کالاهای عرضه شده در فروشگاه اینترنتی آتیه کالا صرفاً اطلاعاتی است که توسط نمایندگان فروش کالا ارائه می شوند.

مقررات رعایت حریم شخصی
آتیه کالا به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و متعهد می گردد با توجه به ظرفیت های موجود در حد توان از حریم شخصی استفاده کنندگان از سایت حمایت نماید. همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات فروشگاه اینترنتی آتیه کالا، مانند لوگو، علائم تجاری، متن، توضیحات، گرافیک، آرم، تصاویر و کپی داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط فروشگاه اینترنتی آتیه کالا جزئی از اموال این فروشگاه اینترنتی محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس تنها در انحصار فروشگاه اینترنتی آتیه کالا است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای فروشگاه اینترنتی محفوظ می‏‌دارد.

ثبت، پردازش و ارسال سفارش
روز کاری به معنی روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی داخل کشور بوده و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند.
- مشتریان فروشگاه اینترنتی آتیه کالا 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان ثبت سفارش خواهند داشت و پیگیری و ارسال سفارشات لیکن از ساعت 8 صبح روز شنبه الی 15 بعد از ظهر روزهای چهارشنبه، امکان پیگیری و ارسال سفارشات می باشد.
- کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت آتیه کالا به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه در صف پردازش قرار می‏‌گیرند.
- چنانچه پس از ثبت سفارش موجودی کالای خریداری شده در آتیه کالا به پایان برسد، آتیه کالا می تواند نسبت به کنسل نمودن سفارش و استرداد وجه آن به حساب مشتری ظرف 5 روز کاری اقدام نماید. همچنین برای مشتری امکان تعویض سفارش با محصول دیگر وجود خواهد داشت.
- فروشگاه اینترنتی آتیه کالا مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید و توقف فروش کالا اقدام نماید. در این صورت کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای فروشگاه اینترنتی آتیه کالا محفوظ است.
- با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت متصدی حمل و نقل است.
- آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید ظرف 24 ساعت کاری پس از تحویل کالا از طریق سایت آتیه کالا اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به شرکت آتیه سازان مهر اقتصاد ارسال شود. - محمولات و مرسولات پستی، سالم و بدون عیب به شرکت تیپاکس تحویل داده می شود و شرکت تیپاکس می بایست به همان کیفیت و در مقاصد مربوط ، به نمایندگان رسمی خود که مستقر در سراسر کشور می باشند تحویل نماید. درصورتی که محموله پستی تحویل شده به پیمانکار یا نماینده او مفقود یا به سرقت برود یا پلمپ بسته بندی باز شده باشد و یا آسیب و ضایعاتی متوجه آنها شود ، یا بی ترتیبی و کسر وزن در آنها مشهود گردد پرداخت غرامات و جرایم به عهده متصدی حمل و نقل خواهد بود و آتیه کالا در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

تحویل سفارش
کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، آتیه‌کالا جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
- مشتری موظف است هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن پلمپ بسته بندی کالا، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.
- آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش آتیه ‌کالا اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش آتیه ‌کالا ارسال شود. در زمان ارسال سفارش توسط شرکتهای پستی، مشتری موظف است در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به طرق مختلف از جمله درج در تیکت سایت شرکت اطلاع دهد. امضاء رسید پستی به منزله سلامت کالا بوده و چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی را امضاء نماید ، هیچ اعتراضی در این خصوص قابل قبول نخواهد بود و فروشگاه مسئولیتی در قبال مشکلات بعدی نخواهد داشت.
- پس از دریافت سفارش توسط مشتری، فروشگاه مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت، بدین منظور به مشتریان توصیه می گردد قبل از امضاء نمودن رسید تحویل کالا، به دقت ظاهر کالا را بررسی نموده و در صورت مشاهده هرگونه ایراد، از تحویل گرفتن سفارش خودداری و موضوع را از طریق سایت اطلاع نمایند.
- آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می نماید، در فاکتور درج خواهد شد و مکان تحویل کالا همان آدرس مندرج توسط کاربر سفارش دهنده در سایت آتیه کالا می باشد و فروشگاه به عنوان فروشنده متعهد است با رعایت مقررات ارسال کالا، سفارش را در زمان و مکان معین تحویل دهد. در صورت عدم حضور سفارش دهنده در محل و زمان تعیین شده، فروشنده مسئولیتی در قبال هزینه ی ارسال مجدد نخواهد داشت و هزینه ارسال بر عهده مشتری می باشد. توجه: تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل، مترو و مانند آن امکان پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.

شرایط عودت کالا
هرگونه نقص و عیب ظاهری و فنی کالا، باید در مدت 24 ساعت پس از دریافت کالا حتی در روزهای تعطیل از طریق درج تیکت در سایت فروشگاه اطلاع داده شود تا مشکل فوراً بررسی و در صورت اثبات نقص، تعمیر یا جایگزین گردد. بدیهی است پس از 24 ساعت هیچ اعتراضی پذیرفتنی نیست. توجه: لازم به ذکر است این بند در خصوص کالاهای دارای گارانتی که از لحظه فروش مشمول ضمانت بوده و نقایص احتمالی آنها توسط شرکت ارائه کننده گارانتی پیگیری می گردد، نمی باشد.
- خریدار به مدت 7 روز کاری فرصت دارد از سفارش خود انصراف و کالای خریداری شده را مرجوع نماید، به شرط آنکه بسته بندی کالا باز نشده و از آن هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد، در اینصورت مبلغ دریافتی ظرف 48 ساعت کاری به حساب خریدار مسترد خواهد گردید و در صورت باز شدن بسته بندی و پلمپ کالا فروشنده تعهدی در خصوص قبول مرجوعی کالا و همچنین استرداد وجه به خریدار نخواهد داشت.
- عدم انطباق کالای ارسال شده با سفارش مشتری در مدت 24 ساعت پس از دریافت کالا حتی در روزهای تعطیل از طریق درج تیکت در سایت اطلاع داده شود تا مشکل فوراً کارشناسی و بررسی و در صورت اثبات، کالا بدون دریافت هیچ هزینه ای مجددا برای مشتری ارسال شود. بدیهی است عدم اطلاع رسانی پس از 24 ساعت، به معنای صحت اقلام دریافتی است و فروشنده مسئولیتی در قبال ارسال مجدد کالا نخواهد داشت.
توجه: در صورتیکه مشتری بدون تطبیق دادن سفارش با کالا، آن را از بسته بندی اولیه خارج نماید ، حتی در صورت مغایرت امکان عودت وجود نخواهد داشت.
توجه: هزینه های عودت کالا و بیمه آن به عهده خریدار می باشد.
- کالاهایی که قیمت آنها توسط نوسانات بازارهای مالی و ارزی تعیین می شود قابلیت عودت و یا کنسل نمودن سفارش را نخواهند داشت.
- در صورت هر گونه اشتباه از سوی آتیه کالا اعم از ارسال محصول اشتباه یا وجود ایراد و نقص در محصول ، سفارش شما به صورت رایگان مرجوع شده و در این موارد فروشگاه بلافاصله کالا را برای مشتری تعویض و در صورتیکه موجودی آن تمام شده باشد ، به صلاحدید مشتری کالا را با مدل مشابه تعویض یا وجه مشتری را ظرف 72 ساعت کاری عودت می نماید .